jsem drahá

Jsem drahá?

Na úvod bych ráda zmínila, že tento článek nepíšu s cílem vlastní sebe-obhajoby, jak by se na první pohled mohlo zdát. Primárně bych však tímto článkem ráda inspirovala a podpořila ty z vás, kdo tápete nad uvědoměním a určením si své vlastní hodnoty, a rádi byste se v tom více ukotvili a zapřemýšleli nad tím, jak to máte teď.

Čas od času se ocitnu v situaci, kdy mi někdo naznačí či přímo řekne, že jsem pro něj drahá. Že je pro něj moje nabídka individuální spolupráce až moc nákladná. Většinou to má dovětek, že se sice dotyčný věnuje svému osobnímu rozvoji, ale že jeho koučové (kterých má tou dobou častokrát i vícero, ne jednoho), si účtují maximálně tolik a tolik…

Víte, v první chvíli většinou přijde takový přirozený moment, kdy nejprve znejistím, pozastavím se nad tím, lehce to celé zatřepe s mým sebevědomím, ale díky Bohu vždy následně přijde druhý stav. Stav uvědomění. Uvědomění si své vlastní hodnoty, času, přínosu pro ostatní a veškeré investice, které jsem do svého podnikání za posledních 8 let vložila.

Možná pro některé z vás bude šok, že mám v povaze kus cholerika. Ten se v takovém případě většinou projeví tak, že se zdravě naštvu: „Copak jsem jenom další kouč v řadě? Ne! Jsem certifikovaný Style Coach™.“

Víte, kolik je v České republice oficiálně certifikovaných Style Coachů™?

Dvě. Já a ještě jedna paní. Pokud bychom do toho počítali i Slovenskou republiku, počet se zvýší na tři.  Co tím chci říct? Moje služba není jen tak ledajaká a nedělá ji tady dalších 10 tis. lidí, jak to mnohdy bývá zvykem třeba u většiny jiných profesí, které vás v tuto chvíli napadnou. Už tento fakt sám o sobě považuji za dosti výjimečný a unikátní. Přesně o tom to je.

Moje služba Style Coache™ je unikátní a speciální.

Ano, není pro každého. Je pouze pro ty, kteří chtějí investovat primárně do sebe. Ne do svého oblečení, drahých značek, vnějšího pozlátka, ale do sebe. Do svého já. Podpoření vlastní jedinečnosti a výjimečnosti. Jak zevnitř, tak z vnějšku. (V čem spočívá moje služba Style Coache™ a v čem je odlišná od služby stylisty či vizážisty se dočtete v článku na odkazu zde).

jsem drahá

Když pominu to, kolik peněz, času a energie jsem od svých 17 let investovala do svého podnikání a veškerých certifikací, kolik času věnuji přípravám a zpracováváním veškerých podkladů a materiálů pro své klienty, nemohu opomenout snad pro mě v tuto chvíli nejdůležitější fakt. Jsem máma. Mám syna, který před pár dny oslavil své první narozeniny.

Možná si říkáte, jak to souvisí s určením si vlastní hodnoty?

Řeknu to zcela jednoduše. Od té chvíle, co se nám Edík narodil, si klienti neplatí už jenom mě. Ale platí si v podstatě celou moji rodinu. Jakto? Abych se mohla individuálně věnovat klientům, můj manžel se tím pádem „musí“ věnovat Edíkovi, a nemůže se tak věnovat své vlastní práci. Klienti si tedy platí nejenom můj čas, který jim věnuji, ale i „čas mého muže“. Nebo alespoň já osobně to tak vnitřně vnímám.

jsem drahá

Jako máma přirozeně vím, že mě minimálně do 3 let bude jeden človíček potřebovat ze všech lidí nejvíc na světě. Víc, než kterýkoliv z klientů. A to žádnou cenou nevyčíslím. Čas se synem je nevratný, uteče jako voda a bude z něj velký kluk. Proto, jestliže od něj dobrovolně odcházím a vyměňuji svůj čas s ním za čas s mými klienty, mělo by to být férové a hodnotově vyvážené. „Něco za něco“.

Možná mi teď namítnete, že je to ale přece moje vlastní volba, že jsem nezůstala na rodičovské, a že se do toho všeho věnuji i podnikání. Svým způsobem jistě máte pravdu. Nicméně, Style Coachem™ jsem se stala právě proto, abych reálně pomáhala lidem, ne aby se na moje certifikáty jen tak prášilo v šuplíku. Realita mluví za vše. Ne jeden spokojený klient je za toto moje rozhodnutí vděčný, a rád si za to všechno zaplatil.

Jak to máte vy? Jak vnímáte svoji hodnotu?

„Nesnaž se být úspěšný. Snaž se být člověkem, který má hodnotu.“

(Albert Einstein)